Sunday, 27 November 2011

KAHWIN ?

Kahwin ? Siapa la yg tak nk kahwin kn , wlapun ade sgelintir tu yg kata tak nk kahwin bagai di mulut lidah tidak brtulang je tu cakap, tpi padahal jauh lubuk hati tu nk jgk keh3.

sy pun nk.. . . .tpi tak nk lg buat mse ni ^.^

cakap je tak nak kahwin mase ni mase tu bagai kalau dah namanye jodoh dh sampai , nk buat ape ? kahwin je la . Yg tak nak kahwin tu sbb diorang takut..yela banyak lagi kena blaja , dalam fikiran tu kalau bleh biar smua ready kewangan , didikan agama , kena lbih tnggjwb , kerja tetap , rumah kreta sndiri bagai . Bak kata lain biar stabil la dulu ! nnti trjongket2 nk handle smua , tak gitu ? ekeke ~

*tpi kena ingt smua rezeki Allah yg bagi dan Dia juga yg akan tarik balik .

Org skng smua nk biar 'hampir' sempurna kn . Duk main dgn khayalan imaginasi bagai , yela duk tgk suami isteri bhgia je duk together2 , bby comel2 . eeeiiii geram nk kahwin kn . yela sbb dah HALAL . haha -,-

Nnti org tgk pun tak de la duk mngumpat , mngata pun kurang la jgk ckit *ckit je , tau2 je la org skng kn . Bleh romantik2 , brgurau senda , brkerjasama , dpt smyg brjemaah , mcm2 la . Kalau bleh biar sama dgn sunnah Rasulullah . wahh~~ , msti indah kn . Aishh , imaginasi je lbih ni , lpas kahwin tak tau la kn . Tak pe la , kita hanya mampu merancang , menentuknnya mana bleh sbb apa2 hanya di tgn Allah dan Dia perancang dan penentu yg terbaik utk hamba2Nya . 

Khayalan mcmni bkn impian sy sorg je kn , tpi smua org . Kalau bleh bgi lelaki , msti lah nk jdikn isteri yg solehah , pandai masak , pandai amik hati (gurau2 , muka buat2 comel je haha -,-) , lawa (good-looking) , jimat cermat bagai2 lah .

Bagi perempuan plak mstilah nk yg good-looking jgk , alim (pndai dlm agama) , dpt protect c isteri , pndai cri duit or ada keje tetap , pndai didik ank . wateve la . Hampir sempurna diorg ni nk buat bakal isteri/suami kn . Yela , kalau bleh jgk biar pertama dan terakhir la lafaz ijab dan kabul , tak gitu ? hehehe --'

Bagi sy tak brpe suka brkhayalan mcm ni *khyalan~~ menjelma~~ . haha . Sbb nnti mkn diri . Hanya tawakkal dan fikir insyAllah Allah akan beri yg terbaik jika kita buat terbaik utk mncari redhaNya dari mncari redha manusia . Jgn duk brkhayal je lbih *utk aq sndiri ni --'

Jgn risau plak tkut nnti dpt yg 'jahat' haha -,- *sy pn tkut ni . hmm . cmni je la , kn perempuan baik utk lelaki yg baik dan sebaliknya , so kita tgk dlm diri kita dhulu '' aq ni baik ke x eh ? perngai mcmne ? solat aq jge ke x ? hubungan aq nga Allah mcmne ? '' haaa tnye cmtu , jgn tnya kt kaunter pertnyaan plak , nnti kena sepak jgn slh kn sy . 

Mana2 yg rasa tak okay lg tu , brusaha la ye utk brubah ke arah yg lbih baik dan mnjdi hambaNya yg beriman dan lagi insyaAllah Allah s.w.t TIDAK sesekali akn mnyia2kn harapan hambaNya yg sentiasa ikhlas dlm berDOA . so , kalau bleh blaja dulu , mndalami mncari ilmu Allah terap kn dlm dada sbg bekalan . 

- ntah apa aq mrepek . maaf harap anda fhm apa yg sy mksudkn ekeke
- byknya 'kn' , mmg aq ckp sorg2 tu~~ utk diri sndiri biase lah .

No comments:

Post a Comment